Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021
Ο Σταμάτης Σπανουδάκης "εκ βαθέων" στην Παρεμβολή
1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1955 Μιὰ μεγάλη ἱστορικὴ ἐπέτειος, Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Κ. Χατζηγιάγκου
Κυριακή 28 Μαρτίου 2021
ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΥΖΩΝΩΝ
ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΥΖΩΝΩΝ Φλώρινα 25-03-2021
«Ἡ Κυπριακή Κυβέρνηση νά ἀπορρίψει τό δαιμονικό τραγούδι» Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ Ἱεροκήρυκος
Ώστε δάκρυσε ο Κάρολος; Μια φωτογραφία για το “δάκρυ”
Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021
Η Κίνηση Ορθοδόξων Πολιτών, σήμερα στις 19.00, φιλοξενεί ζωντανά τον Σταμάτη Σπανουδάκη.
Σάββατο 20 Μαρτίου 2021
ΜΑΡΙΝΟΣ ΡΙΤΣΟΥΔΗΣ: "Στρατιώτης Των Ιδανικών του!"
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021
Οι επεμβάσεις του Θεού στο Ελληνικό Έθνος, Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Κ. Χατζηγιάγκου
π. Στυλιανός Καρπαθίου: Δευτέρα Ἀνοικτὴ Ἐπιστολὴ Πρὸς τὴν Ἁγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς˙
Κατ’ἀρχάς, ὁ πολυθρύλητος ἰὸς sars-cov-2, ὁ ὁποίος ἔπληξε τὴν ὑφήλιο, ὑπῆρξε ἡ αἰχμὴ τοῦ δόρατος, στὴν σκοπίμως ἀσεβῆ ἐπίθεση κατὰ τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων.
Ἀκολούθως ἐμφανίσθηκε τὸ διαφημιζόμενο ἐμβόλιο, ὡς δῆθεν δραστικὸ ἀνάχωμα στὴν ἀμυντικὴ φαρέτρα τῆς προληπτικῆς ἰατρικῆς, κατὰ τοῦ sars-cov-2.
Μὲ τὴν πρώτη ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς Ὑμᾶς, προσπάθησα νὰ καταδείξω μὲ ἐπιστημονικὰ πειστήρια τὴν χρήση ἀνθρωπίνων ἐμβρυϊκῶν κυτταρικῶν σειρῶν, προερχομένων ἐξ ἀμβλώσεως, ὡς ἐργοταξιακῆς μονάδας γιὰ τὴν ἐργαστηριακὴ προκλινικὴ προετοιμασία τοῦ ἐμβολίου, ἀλλὰ καὶ τὶς σοβαρὲς παρενέργειες ποὺ ἔχει, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μετρᾶμε σήμερα καὶ θανάτους συνδεδεμένους χρονικὰ ἄμεσα μὲ τὸ ἐμβόλιο καὶ νὰ βρισκόμαστε ἐνώπιον σοβαρῶν παρενεργειῶν, μὲ τὸ μέλλον ἄδηλο καὶ ἀβέβαιο.
Ἐπανέρχομαι ἐκ δευτέρου γιὰ νὰ ὑπομνήσω εὐλαβῶς στὴν Ἱερότητά Σας, ὅτι τὸ ἀνακύψαν ζήτημα ἔχει ἰδιάζουσα σοβαρότητα γιὰ τὸ κῦρος τῶν Συνοδικῶν ἀποφάσεων, οἱ ὁποῖες μέχρι σήμερα ἐξαπολύονται στὸν ὀρθόδοξο χριστιανικὸ λαὸ τῆς πατρίδος μας, ἄνευ κριτικῆς ἐπεξεργασίας τῶν εἰσηγητικῶν ἐκθέσεων τῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία ἀτυχῶς ἀποφαίνεται μὲ εὐδιάκριτη πλημμέλεια ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ.
Ἡ διάρθρωση τῆς ἐπιστολῆς αὐτῆς περιλαμβάνει:
α. Τὶς βασικὲς ἀρχὲς Βιοηθικῆς, συμφώνως πρὸς τὴν ὀρθόδοξο χριστιανικὴ πίστη καὶ διδασκαλία, ὡς μέτρο ἀξιολόγησης τοῦ Συνοδικοῦ ἀνακοινωθέντος τῆς 12ης-13ης Ἰανουαρίου 2021.
β. ‘’Ἀνατομία’’ τοῦ Ἱεροσυνοδικοῦ κειμένου τῆς 12ης-13ης Ἰανουαρίου 2021, τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου (στὸ ἑξῆς ΔΙΣ).
γ. Κριτικὴ ἐπὶ τῶν προταθέντων θέσεων ὑπὸ τῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς, οἱ ὁποῖες καὶ ἀπετέλεσαν τὸ πηγαῖο ὑλικὸ γιὰ τὴν σύνταξη τῆς, ἐπὶ τοῦ συγκεκριμένου θέματος, Συνοδικῆς ἀποφάσεως.
Α. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ἡ θύραθεν ἠθικὴ ὀργάνωσε τὸ βιοηθικὸ πεδίο μὲ πρώτη ὕλη δεοντολογικοὺς κανόνες, οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν, ἐπιλεκτικῶς, περιφερειακὰ δάνεια ἀπὸ τὴν χριστιανικὴ διδασκαλία, τὴν φιλοσοφία τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς διανόησης, ὑπὸ τὶς πολύτροπες ἐκφάνσεις της, καὶ τὴν μετα-‘’ἀναγεννησιακή’’ μεταβαλλόμενη κοινωνικὴ “ἠθική” μὲ τὸ περιστασιακὰ προσαρμοζόμενο πρὸς αὐτὴ δίκαιο.
Ἔτσι τό ἦθος ἐκφυλίζεται σέ κοινωνική κατηγορία, διολισθαίνει σὲ ψυχολογικὸ σύστημα, ἐξαλλάσσεται σὲ νομικὸ προσδιορισμό, μὲ συμβατικὸ κανονιστικὸ χαρακτήρα, καὶ ἡ κοινωνία σύρεται, μὲ τὸν τρόπο αὐτό, μπροστὰ σὲ μιὰ στεῖρα δεοντολογία, ποὺ ἐκλαμβάνεται μέν ὡς πολιτισμικὴ κατάκτηση, εἶναι ὅμως ἀντίθετη πρὸς τὴν οὐσία τῆς ἀνθρώπινης ὑπάρξεως, ἐφ’ ὅσον στερεῖται ἐσχατολογικῆς προοπτικῆς, δηλαδή, νοήματος ζωῆς.
Ἀπέναντι στὴν παραπάνω καταχρηστικὴ ἀπολυτοποίηση τῆς ἐκκοσμικευμένης βιοηθικῆς, ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ διὰ τῶν Ἁγίων Γραφῶν ὥρισε σταθερές-ἀρχές, μὲ βάση τὶς ὁποῖες παύει νὰ φυλλοροεῖ τὸ δένδρο τῆς ἐλπίδας στὸν κόσμο καὶ ἀναθάλλει ἡ βεβαιότητα, ὅτι ἡ ἐν Χριστῷ ζωὴ φέρει στὴ μήτρα της τὴν σφραγίδα τῆς μακαρίας αἰωνιότητας.
1.Ἡ ἀρχὴ τῆς κυριότητας τοῦ κόσμου ὑπὸ τοῦ Δημιουργοῦ
Ἡ δημιουργία εἶναι ἡ ἐν χρόνῳ οὐσίωση καὶ προβολὴ τῆς προϋπάρχουσας γνώσης τῶν ὄντων τὴν ὁποία εἶχε ‘’ἐν Ἑαυτῷ ἐξ ἀϊδίου’’ ὁ Τριαδικὸς Θεός. Ἡ κτίση οὔτε αὐθύπαρκτος οὔτε αὐτόνομος εἶναι, διότι ὁ Θεὸς δὲν τῆς ἔχει ἐκχωρήσει τὴν δυνατότητα αὐτή, ὅπως δὲν τῆς ἔχει παραχωρήσει καὶ τὸ δικαίωμα τῆς αὐτοκαταστροφὴς της, «κατὰ τὴν αὐτοῦ σοφίαν καὶ σύνεσιν» (Α‘Κορ. 1,21) ὡς κυβερνήτης καὶ οἰκονόμος τῆς δημιουργίας Του.
Κάθε δὲ ἀνοχὴ ἤ παραχώρηση Του, ὅσον παράδοξος καὶ ἅν φαίνεται στοὺς χοϊκούς μας ὀφθαλμοὺς, συντελεῖ στὸν προαιώνιο τελικὸ σκοπὸ τοῦ κόσμου. Ὁ πυρήνας τῆς οὐσιώδους αὐτῆς ἀρχῆς, σύμφωνα μὲ τὴν ὀρθόδοξο χριστιανικὴ βιοηθική, ἔρχεται σε ἀντίθεση μὲ τὶς ἀρχὲς τῆς θύραθεν βιοηθικῆς, ἡ ὁποία κινεῖται στὰ πλαίσια τοῦ ἀγνωστικισμοῦ.
Πράγματι, οἱ ἡρακλεῖς τοῦ φωτοσβεστικοῦ ὀρθολογισμοῦ, παραφρονοῦντες, ἐπιχειροῦν νὰ ξεπεράσουν τὰ ὅρια τῆς σκιᾶς τους. Στὸ πλαίσο αὐτὸ καὶ ὁ χυδαῖος βιολογισμός, ὡς παράγωγο τῆς ὑλιστικῆς βιοθεωρίας, ἐξαντλεῖ τὴν ἀνθρώπινη φύση στὰ αἰσθητὰ βιολογικά της ὅρια, χαρακτηρίζοντας τὸν ἄνθρωπον ὡς ἕνα ‘’σύμβαμα’’, χωρὶς οὐσιαστικὸ νόημα ὑπάρξεως καὶ προοπτικής.
Συνεπῶς, κάθε ἐνέργεια ἡ ὁποία ἀπεργάζεται τὴν ἀποϊεροποίηση τῆς δημιουργίας καὶ ἰδιαιτέρως τοῦ ἀνθρώπου, ὡς θείου φιλοτεχνήματος, ἀποτελεῖ ἄθεσμον παραβίαση ἀμεταθέτων ὁρίων καὶ προσβολὴ ἐναντίον τῆς θεόθεν τεθείσης φυσικῆς τάξεως.
2. Ἡ ἀρχὴ τοῦ ἀπολύτου σεβασμοῦ τοῦ ἀνθρώπου ἐξ ἄκρας συλλήψεως.
Ἡ ἀρχὴ αὐτὴ ἐδραιώνεται ἐπὶ τοῦ γεγονότος, ὅτι ὑπάρχει τὸ ἀδιάλυτον μεταξὺ πρωτοτύπου καὶ εἰκόνος, σωζομένης ὅμως τῆς διαφορᾶς μεταξὺ τῶν δύο, κατὰ τὴν οὐσία. Τὸ πρωτότυπον, Κύριος, ἀλλὰ ἡ εἰκόνα Του, κτίσμα καὶ ποίημα.
Γι’αὐτό, σύμφωνα μὲ τὴν ἀρχὴ αὐτή, ἡ Ἐκκλησία σέβεται τὸ μυστήριο τῆς ζωῆς, ‘’ἐξ ἄκρας συλλήψεως’’, δηλαδὴ ἀπὸ τὴν στιγμὴ κατὰ τὴν ὁποία ἡ διαφανὴς ζώνη τοῦ ὠαρίου κλείσει ἑρμητικὰ τὴν πρόσβαση σὲ ἄλλους ἄρρενες γαμέτες, τότε ἀκριβῶς ποὺ ἰδρύεται τὸ περιγραπτὸν τοῦ ἀνθρώπου στὴν πρώτη του ἐνδομήτρια μορφή καὶ ταὐτόχρονα ἀρχίζει ἡ ἑν χρόνω προσωπικὴ ἱστορία τοῦ νέου αὐτοῦ θεοπλάστου ὄντος.
Ὁποιαδήποτε παρέκκλιση ἀπὸ τὴν καταστατικὴ αὐτὴ ἀρχὴ τῆς πίστεώς μας, ἔστω καὶ ἄν πρόκειται καὶ για ἕνα, μόνον, ἔμβρυο, ἀνὰ τὴν ὑφήλιο καὶ ἀνὰ τοὺς αἰῶνες, βρίσκεται ἀπολύτως ἔξω ἀπὸ τὸ δόγμα καὶ τὸ ἦθος τῆς Ἐκκλησίας, διότι ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν στιγμὴ τῆς συλλήψεώς του ἀποτελεῖ ‘’τετελειωμένη’’ εἰκόνα τοῦ θείου Ἀρχετύπου, τοῦ Χριστοῦ.
3. Ἡ ἀρχὴ τοῦ αὐτεξουσίου σὲ σχέση μὲ τὸν θύραθεν ὁρισμὸ τῆς ἐλευθερίας
Τὸ αὐτεξούσιον τοῦ ἀνθρώπου χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὸν ἅγιο Γρηγόριο Νύσσης καὶ ὡς ‘’ἰσόθεον’’, καθ’ὅσον ὁ ἄνθρωπος ἔχει μορφωθεῖ πρὸς τὸ θεῖον. Ἐπειδὴ ὅμως, ‘’τῷ Θεῷ’’ (τοίνυν) οὐ τὸ ἠναγκασμένον φίλον, ἀλλὰ τὸ ἐξ ἀρετῆς κατορθούμενον’’ , ἡ ἀτρεψία πρὸς τὸ ἀγαθὸν περνᾶ μέσα ἀπὸ τὸ αὐτεξούσιον, διότι ‘’ἀρετῆς(μέν) ἑάν ἀνέλῃς τὸ ἑκούσιον, ἀνεῖλες αὐτῆς καὶ τὴν οὐσίαν.
Σήμερα, ὅμως, σὲ μία ἐποχὴ ποὺ ὀργιάζει ἡ ἀνθρώπινη παραφροσύνη, ἡ ἔννοια τῆς ἐλευθερίας κακοποιεῖται. Εἶναι ἐνδεικτικὸ, τὸ σλόγκαν ποὺ ἀποτυπώθηκε στοὺς τοίχους τοῦ Παρισιοῦ τὸν Μάη τοῦ ’68 ˙«ni maître ni Dieu, Dieu c’ est moi». Γι’αὐτό καὶ τὸ τίμημα τῆς προόδου καὶ τῆς πολιτικής αὐτονομίας εἶναι, ὅτι «γίνεσαι ἔμβρυο ἀργότερα καὶ πτῶμα ἐνωρίτερα.» Οἱ ἄνθρωποι τρέφονται μὲ θνησιμαῖες ἰδέες, τὶς ὁποῖες λιτανεύουν μὲ πείσμονα μονομανία καὶ ὁλοκληρωτικὴ νοοτροπία οἱ μεταπράτες τοῦ λεγόμενου διαφωτισμοῦ, ‘’γιὰ τὸ καλό μας.’’
Ἡ ἐν Χριστῷ, ὅμως, ἐλευθερία συνίσταται, κατ’ἀρχάς, στὴν ἀνάδειξη τοῦ πρὸ τῆς πτώσεως ‘’ἀρχαίου κάλλους’’ τῆς φύσεώς μας, ἡ ὁποία ἦτο δυνάμει ἀπαλλαγμένη ἀπὸ κάθε δουλικὴ ἀναγκαιότητα στὸ ἐν γένει κακό, τὰ πάθη, τὴν φθορὰ καὶ τὸν θάνατο. Ἀλλὰ τὸ κάλλος αὐτὸ γίνεται ἀσυγκρίτως ἀνώτερο μὲ τὴν πρόσληψη τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως ὑπὸ τοῦ Λόγου, ἡ ὁποία παραμένει εἰς τοὺς αἰῶνες ἀδιαιρέτως καὶ ἀχωρίστως παροῦσα στὴν θεία Ὑπόστασή Του, διότι «ὅ ἥνωται τῷ Θεῷ, τοῦτο καὶ σῴζεται» (σώζεται, ὅ,τι ἑνώνεται μὲ τὸν Θεό.)
Οἱ ἀκολουθοῦσες κριτικὲς παρατηρήσεις στηρίζονται ἐπὶ τῶν ὡς ἄνω τριῶν θεμελιωδῶν, μεταξύ ἄλλων, ἀρχῶν τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς πίστεως, οἱ ὁποῖες ἀποτελοῦν τὸ ἀσφαλὲς ἔσοπτρο τῶν σκέψεων, τῶν λόγων καὶ τῶν ἐνεργειῶν μας, ὡς ἀμετεώριστο πλοηγὸ τῆς ὄντως ζωῆς.
Β. ‘’ΑΝΑΤΟΜΙΑ’’ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΤΗΣ 12ης-13ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος στὴν Συνεδρία Αὐτῆς, τῆς 12ης -13ης Ἰανουαρίου 2021 ἀπεφάνθη ἐπὶ τοῦ ἐμβολίου κατὰ τοῦ sars-cov-2, στὴν ζ’ παράγραφο τοῦ ἀνακοινωθέντος, μέσα ἀπὸ τρεῖς ἑνότητες, ὡς ἀκολούθως:
Ἑνότητα Πρώτη
«Ἡ ΔΙΣ «Παρακολουθεῖ στενὰ τὸ ζήτημα τῶν ἐμβολιασμῶν, μέσῳ τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς, ἡ οποία μὲ συνεχεῖς ἀναφορές της ἐνημερώνει τὸ Συνοδικὸ Σῶμα γιὰ ὅλες τὶς ἐξελίξεις. Στὸ πλαίσιο αὐτὸ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἐνημερώθηκε ὅτι, κατόπιν γενομένης ἔρευνας, τὰ ἐμβόλια κατὰ τοῦ covid-19 ποὺ ἐπί τοῦ παρόντος χρησιμοποιοῦνται στὴν Πατρίδα μας, δὲν ἀπαιτοῦν τὴν χρήση καλλιεργειῶν ἐμβρυϊκῶν κυττάρων γιὰ τὴν παραγωγή τους.»
1. Ἡ προέλευση τῶν ἐμβολίων, ποὺ χρησιμοποιοῦνται στὴν Ἑλλάδα, σύμφωνα μὲ τὶς πηγὲς της Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς.
Ἡ βιβλιογραφικὴ πηγή, τὴν ὁποία ἐπικαλεῖται ἡ Ἐπιτροπὴ Βιοηθικῆς, προέρχεται ἀπὸ τὸ Official portal for North Dakota State Government καὶ ἡ ἠλεκτρονικὴ διεύθυνσή της εἶναι www.health.nd.gov μὲ ἀναζήτηση, μέσῳ λέξεων-κλειδιῶν, ὅπως π.χ. fetal cell κλπ. Ἐπίσης, τὰ ἴδια ἀκριβῶς πηγαῖα στοιχεῖα ἀνευρίσκουμε καὶ στὸ Nebraska Medicine, τὴν ἐπίσημη ἱστοσελίδα τῆς Πολιτείας αὐτῆς.
Τοποθετήσαμε σὲ ἀντιπαραβολὴ τὸ κείμενον τῆς πηγῆς ἀπὸ τὴν North Dakota Health, ποὺ χρησιμοποιεῖ ἡ Ἐπιτροπὴ Βιοηθικῆς, τὸ Κείμενον τῆς Ἐπιτροπῆς Βιοηθικῆς, ποὺ ἀπεστάλη στὴν Ἱ. Σύνοδο καὶ τὸ τελικὸ Συνοδικὸ κείμενο, ὡς ἀκολούθως :
Η Κίνηση Ορθοδόξων Πολιτών, την Πέμπτη 25 Μαρτίου στις 19.00, φιλοξενεί τον Σταμάτη Σπανουδάκη.
Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021
90 ΧΡΟΝΙΑ ἀπὸ τὴ Συνοδικὴ καταδίκη ἑνὸς Ἁγίου … - π. Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
Σκέψεις περὶ «ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος» μὲ ἀφορμὴ μία ἐπέτειο
90 ΧΡΟΝΙΑ
ἀπὸ τὴ Συνοδικὴ καταδίκη ἑνὸς Ἁγίου …
(17 Μαρτίου 1931)[1]
Αὐτῆς τῆς δόξας μετέσχε καί ὁ κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας Ἅγιος Γέροντας τῶν Πατρῶν, ὁ ἀείμνηστος π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος (1877-1964).
Ἄνθρωπος ἐγνωσμένης ἀρετῆς καὶ ἀποστολικοῦ ζήλου στὴ διακονία τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ δὲν θὰ μποροῦσε νὰ μὴν ἑλκύσει ἐπάνω του τὴν κακία καὶ τὸν φθόνο τοῦ πονηροῦ καὶ τῶν ὀργάνων του.
Καθόλου παράξενο, μᾶλλον δὲ ἀναμενόμενο… Ἄλλωστε ἦταν μαθητὴς τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου καὶ πνευματικὸς ἀπόγονος τῶν Κολλυβάδων Πατέρων Ἁγ. Ἀθανασίου Παρίου, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, ποὺ καὶ αὐτοὶ ἔτυχαν τῆς ἴδιας τιμῆς καὶ δόξας νὰ συκοφαντηθοῦν, νὰ διωχθοῦν, νὰ ἐκδιωχθοῦν καὶ νὰ καταδικαστοῦν ἀκόμα καὶ μὲ Πατριαρχικὲς καὶ Συνοδικὲς καταδίκες, ἐπειδὴ δὲν θέλησαν νὰ συμβιβαστοῦν μὲ τὸν κόσμο ἀλλὰ νὰ ἀγωνιστοῦν ὑπὲρ τῆς Ἀληθείας.
Ἂς δοῦμε πολὺ συνοπτικὰ τὸ ἔνδοξο ἀγώνισμα τοῦ Γέροντος καὶ συγχρόνου Ἁγίου τῶν Πατρῶν π. Γερβασίου[2].
Σύντομη βιογραφία.
Ὁ π. Γερβάσιος ἀποτελεῖ τὸ σύγχρονο καύχημα τῆς Ἐκκλησίας τῶν Πατρῶν, διότι ἐπὶ μισὸ καὶ πλέον αἰῶνα ὑπῆρξε οὐσιαστικὰ ὁ πνευματικὸς ἀναμορφωτὴς της.
Τρίτη 9 Μαρτίου 2021
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ;
Τον κόσμο ρώτησα να πληροφορηθώ
χωρίς φόβο χωρίς πάθος
χωρίς δισταγμό
ποιόν εκτιμούν το μεγαλύτερο εχθρό μας;
ποιος μας προξένησε ανεπανόρθωτες καταστροφές
στο ιστορικό παρελθόν μας;
Οι πιο πολλοί μου είπαν ο Τούρκος
τραμπούκος γενοκτόνος και πρωτόγονος σαν κτήνος,
μόνο το τυφέκι σέβεται εκείνος
άλλοι το Σλάβο- Ρώσο είπαν και τον Αλβανό
αρκετοί μου απάντησαν ο Γερμανός
κτηνώδης καθώς είναι και εκδικητικός
από την εποχή του Αλαρίχου ως την Κατοχή
‘τζάμπα μάγκας’ αυτός εγκληματεί
ελάχιστοι τον ύπουλο Ιταλό θυμήθηκαν
κάποιος μου έγνευσε τον «Οβριό» Ισραηλινό
παρά τα αντίθετα συστήματα ιδεών
κάτι έχουμε πολύ κοινό
το Ισλάμ μας πολιορκεί και τους δυό
Κάποιος μου είπε οι Αμερικανοί
όλα τα χρόνια φιλικοί μόνο στην Κυπρο μας αδίκησαν
στο έπακρο γαλαντόμοι και ευεργετικοί
αδυνατώ να σκεφθώ πως θα είμαστε χωρίς την Αμερική
Εγώ ένα εχθρό φοβήθηκα πιό πολύ
την Έριδα, το Διχασμό
όλων των άλλων υπερτερεί
Αυτός από παλαιά μας τρώει τα σωθικά
από τον Πόλεμο τον Τρωικό
αργότερα μας έλειωσε και στον
Πελοποννησιακό
αν αυτός δεν είχε γίνει
Αθήνα και Σπάρτη ισχυρές θα είχαν μείνει
τους Ρωμαίους θα νικούσαν
και τον κόσμο σήμερα θα κυβερνούσαν
Ο κόσμος θα γινόταν Ελληνικός
και η επιστήμη άλματα θα είχε κάνει
η θεοκρατία θα είχε πεθάνει
η Δημοκρατία θάταν παγιωμένη
όχι όπως τώρα κουτσουρεμένη και λειψή
από τον πρωτογονισμό θάχε βγει η η οικουμένη
και θα είχαμε μπει στο «εύ ζην»
Η Μικρασιατική Καταστροφή
δεν θα είχε συμβεί
η απέναντι Ιωνία θα ήταν Ελληνική
Ο εμφύλιος σελίδα ζοφερή και αποφράδα
τα σωθικά έφαγε της Ελλάδας
μιά δράκα ξενοκίνητοι εθνομηδενιστές
με ιδεοληψία της ουτοπίας του προχθές
με τα όπλα κίνησαν να πάρουν την εξουσία
το Ελληνικό πολίτευμα να αλλάξουν δια της βίας
να μας μετατρέψουν παραλίγο σε Σοβιετία
του προλεταριάτου δηλαδή δικτατορία
«Οι δούλοι δεν μπορούν ούτε να υπερασπιστούν ούτε και να ελευθερώσουν τους σκλάβους».
Θεοφάνης Μαλκίδης
Εάν χάσουμε το Αιγαίο, την Κύπρο, την Ελλάδα, τον Ελληνισμό, πειράζει;
ΤΩΡΑ και αφού έχει συντελεστεί η οικονομική και πνευματική υποδούλωση του λαού μας και με την προφανή βιασύνη να τα βρούμε με το Χίτλερ Ερντογάν στο Αιγαίο με συγκυριαρχία και συνεκμετάλλευση και στη Θράκη με κατάλυση της εθνικής κυριαρχίας, όπως συνέβη στη Μακεδονία, να «κλείσει» το Κυπριακό και συντελεστεί με την προτεινόμενη «λύση» η ολοκληρωτική τουρκική κατοχή, τίθεται το ερώτημα με βάση τη γνωστή ρήση του «διανοούμενου» βουλευτή και γυρολόγου όλων των κομμάτων: «αν χάσουμε μερικά νησιά πειράζει; »
Tο σχέδιο που προτείνεται οδηγεί στην ουσιαστική αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στη Θράκη και το Αιγαίο, στην με ελληνική υπογραφή στην συνεκμετάλλευση της Μακεδονίας, στην πλήρη τουρκοποίηση της Κύπρου, μέσω της παραμονής των Τουρκικών στρατευμάτων κατοχής, του καθεστώτος των εγγυήσεων και κυρίως μέσω του νέου κράτους, το οποίο θα βρίσκεται υπό Τουρκικό έλεγχο.
Οι πόροι μας στο Αιγαίο σε συνδυασμό με την απειλή μέσω του «προσφυγικού-μεταναστευτικού», η κυριαρχία στη Θράκη, η ελληνικότητα της Μακεδονίας, η Κύπρος με τη «νέα» προτεινόμενη «λύση», είναι πλέον τα ζητήματα που τίθενται ως απαράβατοι όροι για να συνεχίσουμε να «υπάρχουμε», για να συνεχίσουμε να δεχόμαστε τη «βοήθεια», να συνεχίσουμε να υπάρχουμε…
Έτσι η καταρρέει η ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και τη Θράκη, αμφισβητείται η ταύτιση της Μακεδονίας με τον Ελληνισμό, ενώ στην Κύπρο η τουρκοκυπριακή κοινότητα εξισώνεται με την ελληνοκυπριακή ενώ σε περίπτωση ισοψηφίας θα ακολουθεί κλήρωση (!), δηλαδή για να υπάρξει κυβερνητική απόφαση η μειοψηφία θα έχει ήδη επιβάλει την θέση της στην πλειοψηφία!
Η δε υποχώρηση σε όλα τα ζωτικής σημασίας ζητήματα (Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, χωρικά ύδατα, εναέριος χώρος, Μακεδονική κληρονομιά, Θράκη και μουσουλμανικές μειονότητες, προσφυγικό-μεταναστευτικό έποικοι, κατοχικός στρατός, κλπ) στην ουσία σημαίνει ότι καταργείται ο Ελληνισμός!
Ο Ιωάννης Πασαλίδης, μιλώντας στη Βουλή των Ελλήνων το 1956, αναφερόμενος στους προπαγανδιστές της τότε λύσης που έφερε την τουρκοποίηση της Κύπρου, είπε πως «οι δούλοι δεν μπορούν ούτε να υπερασπιστούν ούτε «οι δούλοι δεν μπορούν ούτε να υπερασπιστούν ούτε και να ελευθερώσουν τους σκλάβους».
Βρισκόμαστε μπροστά σε άμεσο κίνδυνο εξαφάνισης του Ελληνισμού, ξεκινώντας από την κατάλυση της οικονομικής κυριαρχίας με όργανα τα μνημόνια και τους χρήσιμους πρόθυμους «εκ δεξιών και αριστερών και άκρων» και καταλήγοντας στην παράδοση της Μακεδονίας καθώς και του Αιγαίου, της Θράκης και της Κύπρου στην Τουρκία.
Μπροστά στην εξαφάνιση του Ελληνισμού, η αντίσταση είναι αυτονόητη ή μήπως δεν πειράζει που θα χάσουμε την Κύπρο, το Αιγαίο, τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ελλάδα, τον Ελληνισμό ;
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟ
«Πᾶσι τοῖς πληκτισμοῦ ἐπιδεομένοις ἐπιπλήσσων, ἀλλὰ μὴ πλήσσων, ὑποπιέζων εἰς ἐντροπήν,
ἀλλὰ μὴ εἰς ἀνατροπήν, νουθετῶν εἰς ἐπιστροφήν, ἐπιτιμῶν εἰς διόρθωσιν καὶ εὐθύτητα πορείας» (Διαταγαὶ Ἀποστόλων Β΄, 20)
Ἀρχιμ. Εἰρηναῖος Χατζηεφραιμίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικῆς Μακεδονίας
Σεβασμιώτατε,
Σᾶς ἀπευθύνω δημοσίως αὐτὴν τὴν ἐπιστολή, μὲ ἄλγος ψυχῆς καὶ ὀδύνη καρδίας, ἀλλὰ χωρὶς φόβο καὶ πάθος.
Ἤλπιζα ὅτι θὰ ἀναπαύσετε συνειδήσεις ταραγμένες καὶ θὰ ἠρεμήσετε τὶς καρδιὲς τῶν πιστῶν τέκνων Σας, ἐν ὄψει, μάλιστα, καὶ τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης Τεσσα- ρακοστῆς. Συγκεκριμένα, ἤλπιζα ὅτι, ὡς πατὴρ καὶ ποιμήν, θὰ δώσετε ἕνα τέλος εὐκταῖο στὴ διττὴ ταλαιπωρία τοῦ π. Ἀναστασίου Γκερτσάκη, ἄμισθου καὶ ζηλωτῆ ἐφημερίου τοῦ Ἁγίου Γεωργίου πόλεως Φλωρίνης.
Ἀντ’ αὐτοῦ, μὲ μεγάλη μου λύπη, καὶ κατὰ τὴν κατ’ ἰδίαν συνάντησή μας εἶδα ὅτι εἶσθε ἀποφασισμένος καὶ μετὰ ἀπὸ μία ἡμέρα πληροφορήθηκα ὅτι μετατίθετε τὸν π. Ἀναστάσιο στὸ χωριὸ Ὑδροῦσα. Πολὺ καλῶς. Αὐτό, ἄλλωστε, τὸ ἀπόλυτο δικαίωμα, τὴν ἐξουσίαν τοῦ κυριάρχου ἐπισκόπου, ἔχετε δυνάμει καὶ τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἴσως καλὸ θὰ ἦταν καὶ ὁ ἐν λόγῳ ἱερεὺς νὰ βάλει μετάνοια ἐνώπιόν Σας, ἀλλὰ καὶ Σεῖς, ὡς πατὴρ ποὺ τὸν τιμήσατε, νὰ τὸν καλούσατε καὶ νὰ τὸν ἐπιπλήττατε.
Ποιό εἶναι, ὅμως, τὸ ἔγκλημά του, ἡ κατηγορία ποὺ τὸν βαρύνει, τὸ παράπτωμά του; Ποιούς κανόνες καὶ ποιές ὁδηγίες Σας παρέβη, ποιούς σκανδάλισε, ποιά συμπεριφορὰ ἀντίθετη πρὸς τὶς ὑπηρεσιακές του ὑποχρεώσεις ἐπέδειξε, παραπτώματα- αἴτια μετάθεσης ποὺ προβλέπει ὁ Κανονισμὸς 305/2018;
Τὰ γεγονότα ἔχουν ἀρκετὰ μεγάλη διάρκεια χρόνου, ἀλλὰ καὶ δυναμικὴ προσφάτως. Εἶναι γνωστὰ τοῖς πᾶσι ὅσα ἀκούσθηκαν ἀπὸ τοὺς τηλεοπτικοὺς σταθμούς, ποὺ διακρίνονται γιὰ τὸ ἀντιεκκλησιαστικό τους πνεῦμα καὶ τὴν χολὴ ἀντὶ τοῦ μάνα. Τὸ πρόβλημα ἦταν ἡ μάσκα, ἡ πινακίδα καὶ ὅσα ἔγιναν πέρυσι, στὶς 23 Αὐγούστου. Ἐκεῖνα, ὅμως, παρῆλθαν.
Ἀλλὰ τὰ γεγονότα ἔλαβαν μία ἀναπάντεχη τροπή, ὅταν στὶς ἀρχὲς Φεβρουαρίου διορίσατε τὸν π. Σωτήριο Παρδάλη ὡς τοποτηρητή τοῦ Ναοῦ, δυνάμει τοῦ Κανονισμοῦ 305/2018. Ὁ διορισμένος τοποτηρητὴς καὶ προεδρεύων Ἐφημέριος π. Σωτήριος ἦλθε
Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021
«Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα…» Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ Ἱεροκήρυκος
Ἀγρίνιο 28-2-2021
(Κυριακή τοῦ Ἀσώτου)
«Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα…»
Μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ εἰσήλθαμε στήν κατανυκτική περίοδο τοῦ Τριωδίου, ἡ ὁποία ἀρχίζει τήν Κυριακή τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου καί λήγει τό Μεγάλο Σάββατο. Οἱ ἱερές ἀκολουθίες, οἱ ὕμνοι, οἱ παραβολές, ἡ τιμή πρός τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, τό Σταυρικό Πάθος καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, μᾶς ὁδηγοῦν στήν ἐπίγνωση τῆς ἀμέτρητης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τῆς δικῆς μας ἁμαρτωλότητος.
1. Ἡ παραβολή τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου. Ὁ Φαρισαῖος ὁ ὁποῖος ἀνῆκε στήν ὑψηλότερη κοινωνική τάξη τῆς ἐποχῆς του, ὑπέφερε ἀπό τήν ἀλαζονεία, τήν κατάκριση, τήν ἀδικία, τή διεστραμμένη εὐσέβεια καί τόν πλανεμένο φαρισαϊσμό. Ὁ Τελώνης, ἀντίθετα, νιώθει τή μηδαμηνότητά του ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί δέν τολμᾶ νά σηκώσει τά μάτια του στόν οὐρανό. Αίσθάνεται καλά τίς ἁμαρτίες του, τήν ταπείνωσή του καί τή ντροπή, πού πρέπει νά νιώθει μπροστά στό Θεό καί ἔλεγε: «Ὁ Θεός ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ» (Λουκ. 18,13).
Ὁ ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς μελετώντας τή στάση τοῦ Τελώνη λέει τά ἑξῆς: «Γιατί, ὅμως, χτυπάει κυρίως τό στῆθος του καί ὄχι τό κεφάλι του ἤ τά χέρια του; Ἐπειδή ἡ καρδιά βρίσκεται στό στῆθος καί ἡ καρδιά εἶναι ἡ πηγή κάθε ἁμαρτίας καί κάθε ἀρετῆς».
2. Ἡ Παραβολή τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ. Διδάσκει, ὅτι δέν ὑπάρχει ἁμάρτημα ὅσο μεγάλο κι ἄν εἶναι, πού νά μπορεῖ νά νικήσει τή φιλάνθρωπη γνώμη τοῦ Θεοῦ. Ἀποδεικνύεται, περίτρανα, ὅτι ὁ ἄσωτος υἱός «ἦλθε εἰς ἑαυτόν», πού σημαίνει ὅτι, ὅσο καιρό ζοῦσε στήν ἁμαρτία, ἦταν ἐκτός ἑαυτοῦ, κι ἔτσι εἶναι. Λέγει ὁ ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: «Ὅταν περιπλανώμαστε μέ τίς αἰσθήσεις μας ἔξω ἀπό τόν ἑαυτό μας ἀποξενωνόμαστε ἀπό μᾶς τούς ἴδιους, ἀπό τόν ἐσωτερικό μας κόσμο καί ἐγκαταλείπουμε τή βασιλεία τοῦ Θεοῦ πού εἶναι «ἐντός ὑμῶν» (Λουκ. 17,21).
3. Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου καί Κατανυκτικοῦ Κανόνος τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέα Κρήτης. Ὅσον ἀφορᾶ τό περιεχόμενό του ἀναφέρεται σέ ὅλη τήν ἱστορία τῆς Παλαιᾶς καί τῆς Καινῆς Διαθήκης. Διά τοῦ Κανόνος τούτου ὁ Ἅγιός μας προτρέπει κάθε ψυχή νά μιμεῖται καί νά ζηλεύει, ἀπό τίς ἱστορίες τῆς Ἁγίας Γραφῆς (Παλαιᾶς καί Καινῆς), ὅσα ἀγαθά καί ὠφέλιμα γιά νά λαμβάνει ἐνίσχυση καί χάρη. ὅσα δέ φαῦλα νά τά ἀποφεύγει καί νά ἀνατρέχει πάντα πρός τό Θεό μέ μετάνοια, μέ δάκρυα, μέ ἐξομολόγηση καί μέ κάθε ἄλλη πρός Αὐτόν ἐνάρετη πράξη.